Softversko brisanje DPF filtera iz kompjutera
DPF ili eng:
diesel particulate filter cesto pod nazivom FAP fra: filtre à particules je najprostije receno filter cestica cadi i nalazi se u sastavu izduvnog sistema dizel automobila. Svrha mu je da smanji emisiju štetnih izduvnih gasova tako što cestice cadi zadržava u sebi kada se automobil vozi na kratkim relacijama, da bi te cestice kada se za to stvore uslovi sagorevao na daleko vecoj temperaturi. Sve se to dogada potpuno automatizovano i bez potrebe da vozac bilo šta radi. Taj proces sagorevanja cestica cadi naziva se regeneracija, i ona se odvija prakticno stalno kada postoje uslovi za to. Odnosno kada je nacin vožnje takav da se stvara dovoljna temperatura za sagorevanje cestica cadi. Medutim ako se automobil vozi pretežno na kratkim relacijama i malim brzinama cestice se gomilaju u DPF filteru. Kada kolicina prikupljenih cestica cestica prede odredeni nivo sistem tzv. aktivnom regeneracijom pokušava da sagori nagomilane cestice tako što ubrizgava dodatne kolicine goriva. I za ovu regeneraciju su neophodni odredeni uslovi a ako se oni ne stvore ili kratko traju nagomilavanje cestica se nastavlja sve do trenutka kada vam na instrument tabli ispiše grešku da je DPF previše zapušen. Zajedno sa ispisvanjem greške ide i nagli gubitak snage (tzv. safe ili limp mod ), automobil prakticno ne može da prede 3000 obrtaja.
Cest problem vezan DPF filter je i rast nivoa ulja. Naime ukoliko motor ima problem sa DPF filterom i ako ima jako ucestale regeneracije dolazi do prolaska nafte pored karika u karter motora. Što dodatno oštecuje motor jer kvalitet ulja više nije zadovoljavajuci. Tada je neophodno da odete u servis gde je u pojedinim slucajevima moguce dijagnostikom pokrenuti prisilnu regeneraciju DPF filtera. Nekada ovo nije moguce a i ako jeste praksa je pokazala da nakon ove intervencije automobil prede najviše 5-6 hiljada kilometara dok se ponovo ne zapuši DPF. A sama procedura se naplacuje oko 40-60€, zavisi od servisa i modela automobila. Ako automobil vozite najcešce u kratkim gradskim vožnjama DPF ce poceti veoma brzo da vam pravi probleme. Preventivno nije loše povremeno provozati automobil otvorenim drumom 20-30 minuta vožnjom iznad 2000 obrtaja. Ako zapušenja nisu prevelika ovo ce pomoci da se regeneracijom sagore cestice cadi. Radni vek filtera cestica je izmedu 150 000 km i 250 000km. Ne secam se da sam ikad video dizel motor koji ima više od 270 000km a da vec nije imao problem sa dpf filterom. Ali ne retko se desi da i novi modeli sa nepunih 100 000 km imaju problem sa DPF filterom. To najcešce uzrokuje neka druga neispravnost. Ako na primer dode do curenja vazduha na interkuleru, nedovoljan pritisak vazduha ce dovesti do povecane dimnosti. A sav taj dim ce se jako brzo nakupiti na DPF filteru i on postaje neupotrebljiv za par meseci.
TRAJNA solucija.
- Uklanjanje DPF-a reprogramiranjem motornog racunara i fizickim uklanjanjem DPF-a sa izduvnog sistema. Trajno rešenje!Ali ne dirati katalizator na vozilu.
Važne Napomene:
DPF ne možete tek tako da odsecete kao stari katalizator i da nastavite da vozite.
Rad DPF-a kontrolišu t.z.v. senzori diferencialnog pritiska koji ce onemoguciti pravilan rad motora ako uklonite DPF bez reprogramiranja racunara.
- Imajte u vidu da iskljucenjem i izbacivanjem DPF-a vršite prepravku vašeg vozila i da time menjate fabricki deklarisane karakteristike.
Naime vozilo tom intervencijom menja emisuju izduvnih gasova .
U ovom trenutku u Srbiji i zemljama regiona nije zakonom zabranjeno uklanjanje DPF filtera cak su se neki modeli fabricki prodavali bez DPF filtera za zemlje jugoistocne Evrope. Medutim razlicito se vrši kontrola izduvnih gasova i to se menja iz godine u godinu. U Srbiji je propisano da izduvni sistem mora da fizicki odgovara fabrickom to jest da ne smete umesto DPF filtera da zavarite cev. I na testovima se meri dimnost kao i emisija CO2. I jedno i drugo možete zadovoljiti ako ugasite DPF. Npr. VW Passat B6 1.9TDI 77kW postoji fabricki sa i bez DPF-a. Oba ce imati iste rezultate na testiranju na našim tehnickim pregledima.
CISCENJE I PRANJE DPF FILTERA
Iz dosadasnje prakse bacene pare, ne odmah ali ubrzo i cesto
Zasto- SAM dpf filter se zacepio vec iz poznatog razloga ili neispravnosti na vozilu, samim ciscenjenjem privremeno je resen problem,
za potpunu popravku treba da zamenite i neispravne senzore, pumpu , dolijete tecnost i sve sto je neispravno na sistemu DPF, jer da jeispravno sve nebi se zacepio.
Samim tim popravka nebude bas jeftina i opet bilo koji deo da se na sistemu dpf opet pokvari dolazi do brzog opet zacepljenja.
u Nasem servisu smo imali cest iskustva da nakon pranja DPF filtera vrlo cesto nakon manje od 10000 km vec smo mi morali da radimo softversko brisanje.
DPF danas „gasi“ skoro svaka mehanicarska radionica ili auspuh servis.
Namerno stavljam pod navodnike rec gasi, jer se ta usluga navodno uradi a zapravo nije tako.
Po forumima na internetu odavno su se pojavili razni krekovani programi kroz koje treba samo provuci originalni softver iza motornog racunara i kao DPF je iskljucen.
Te aplikacije rade po principu search and replace odredene sekvence u kodu.
Jako cesto sekvenca koju preprave bude slicana sa traženom pa se promene dešavaju tamo gde nikako nije trbalo.
I ono što je najgore u 98% slucajeva ove aplikacije vaš auto pretvaraju u Golf 2 tako što obrišu deo ako ne i sve kodove grešaka.
Pa nakon ovako iskljucenog DPF-a možete slobodno da otkacinjete SVE ILI NEKE senzore pa cak i same dizne a da motorni racunar ne beleži ni jednu grešku.
Možda zvuci lepo ali daleko je od toga. Kad pocnu da vam se javljaju problemi u radu, svaki servis u koji odete muku ce muciti da nade kvar.
Nekad ce ozbiljna odstupanja parametara biti ignorisana pa cete napraviti veliku štetu, jer jednostavno nije bilo upozorenja.
Softver u motornom racunaru vam je obogaljen do te mere da više nema svoju funkciju kako treba. Vama sa tom metodom nije iskljucen DPF, samo su obrisane greške.
Motor se i dalje bori sa problemom oko DPF-a ali nema kodove grešaka da vas o tome upozori paljenjem lampice na tabli.
Kod ovako ugašenog DPF-a jako cesto se desi da sama funkcija regeneracije uopšte ne bude iskljucena.
Pa se javlja plavi dim, podizanje nivoa ulja, trokiranje… Jedino se greška na instrument tabli ne javlja.
Ovo možete i da testirate. Probajte da otacite, MAP, MAF senzor ili otkacite par grejaca i ako se nakon toga greška na dijagnostici ne ocitava bice vam jasno o cemu se radi.
Pretvorili ste auto u Golf 2!
Medutim DPF u vecini slucajeva može da se ugasi bez brisanja kodova grešaka. To se radi takozvano switch metodom.
U samom softveru postoje lokacije na kojima se bukvalno iskljuciti funkcija DPF-a i regeneracije
MI koristimo iskljucivo licencirani softver za ove intervencije što garantuje kvalitet usluge.
Da se nadovezemo u slucaju da vam je neko vec brisao DPF, EGR, TUNING ili bilo sta na kompjuteru i imate problem
Autoklinika vrsi vracanje fabrickog softvera na vas kompjuter, i tek posle toga se vide pravi parametri vaseg motorai tek onda se mogu vrsiti dr popravke i ispravke.